perjantai 27. heinäkuuta 2007

Kaksi eri kuskia.

Tässäpä taitaa olla pienen itsetutkiskelun paikka. Mistä johtuu, että kun ajan henkilömallin biiliä, niin minusta kuoriutuu melko nopeasti juuri sellainen kusipää joita itsekkin vihaan ollessani liikenteessä? Ja taas toisaalta kun istun raskaankaluston puikkoihin olen kuin "tonneittain vastuuta" kampanjan mallikuski? Mikä meitä (mukamas) fiksuja ihmisiä vaivaa? Tai ehkä paremminkin mikä mua vaivaa? Kaikkihan lähtee siitä, että jokainen hoitaa omat asenteensa kuntoon, niin työ kuin siviililiikenteessä;) Myönnän myös syyllistyväni aika ajoin asenteeseen "tehkää niin kuin minä sanon, älkää niin kuin minä teen". Syynä tähän on ehkäpä se, että ihmisen on huomattavasti helpompaa hyväksyä omat virheensä ja antaa itselleen anteeksi kuin muiden virheet ja antaa muille anteeksi. Olen kyllä huomannut muutosta parempaan omassa liikennekäyttäytymisessäni, mutta tästä on vielä pirun pitkä matka siihen että olisin edes itse tyytyväinen.

Ei kommentteja: